شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱ | شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱

باکلام استادسید مجتبی حسینی یمین

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

(بیشتر…)

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱ | شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز | شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز

با کلام حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیاز

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷ (بیشتر…)

مصاحبه با مسئول مجموعه فرهنگی عاشورائیان | کربلایی مصطفی میرزایی | بهمن ماه ۹۴

تاریخ : 10 فوریه 2016

درگفتگو با مصطفی میرزائی رئیس شورای سیاستگذاری مجموعه فرهنگی عاشوراییان لالجین

کربلایی مصطفی میرزایی

بهمن ماه ۹۴

 

درگفتگو با مصطفی میرزائی رئیس شورای سیاستگذاری مجموعه فرهنگی عاشوراییان لالجین

این مجموعه را در فضای فرهنگی کشور و استان بهتر از جامعه لالجین می شناسند…

۱۰ / بهمن /۱۳۹۴

گروه فرهنگی موج الحسین(علیه السلام) واحد فرهنگی عاشوراییان به مناسبت دهه ی فجر ویاد آوری پیروزی انقلاب اسلامی در مصاحبه ای با مصطفی میرزایی رئیس شورای سیاستگذاری مجموعه فرهنگی عاشوراییان لالجین درباره ی مسئله فرهنگ و چالش های آن در سالهای پس از انقلاب و مجموعه فرهنگی عاشوراییان گفت وگویی را ترتیب داد.

عاشوراییان: به نظر شما آیا انقلاب اسلامی به اهداف فرهنگی خود رسیده است؟

انقلاب اسلامی مطمئناَ اهدافی را توسط رهبر انقلاب یعنی امام خمینی (ره) برای خود داشته است.اهدافی توسط رهبری پیش بینی شده ورهبری آنها را ترسیم کرده اند وآن رسیدن به جمهوری اسلامی، دولت اسلامی، حکومت اسلامی ودر نهایت تمدن اسلامی است. باید نظام سازی در حیطه فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی و عدالت در حکومت باشد. انقلاب اسلامی خیلی از اهداف را طی کرده است که مهم ترین آن جوانان علاقمند به انقلاب واهداف اسلامی هستند.در بحث فرهنگی هزینه کافی صرف نشده است والا رهبر انقلاب هزینه فکری واندیشه ای داشته اند و اگر انقلاب به اهداف خود نرسیده است، مسئولین و دستگاههای زیرربط همت نکرده اند.در هر جریان فکری ۳ فرآیند باید رعایت شود؛ ابلاغ دعوت، ایجاد عادت، اعمال قدرت. ابلاغ دعوت توسط انقلاب ورهبری صورت گرفته است. ایجاد عادت توسط رسانه ها باید انجام بگیرد واما اعمال قدرت توسط دولت نشده است.

عاشوراییان: آیا پیام های فرهنگی ودیدگاههای انقلاب اسلامی در بین جوانان امروز انعکاس کافی پیدا کرده یا نه؟ واگر انعکاس کافی پیدا نکرده علل وعوامل آن چه بوده است؟

انعکاس کافی پیدا نکرده و بی انعکاس هم نبوده است.متصدیان ومسئولین فرهنگی کشور همتی که باید نداشته اند از آموزش وپرورش تا آموزش عالی تا حتی مسئولین مذهبی.منبرها وبسیج وهیئت ها تاثیرگذار بوده ولی نظام سازی فرهنگی در آموزش ومیدان داری در رسانه ها وتلویزیون و… نشده است. فوتبال بعنوان یک رکورد جولان پیدا کرده وستاره های فوتبال درست کرده ایم اما ستاره های فرهنگی و قرآنی درست نکرده ایم و از کنارشان زود می گذریم واوج یک تبلیغ برای اینها در حاشیه هاست وجوانان عالم وفرهنگی وحافظ وادیب ترویج نمی شوند. ستاره سازی توسط مسئولین انجام نگرفته است.

عاشوراییان: پیام ها ودیدگاههای فرهنگی مجموعه عاشوراییان برای جامعه امروز وآینده چیست؟

مهم ترین آن خود انقلاب، یعنی پیام صلح وآزادی وهدایت وکمال وپویایی و نگاه رهبرمعظم انقلاب ومهم ترین پیام که توسط امام (ره) داده شد؛آزادی وآزادگی است واینکه ما وام گرفته از شهدای کربلا هستیم و دیگری پیام زیربار ظلم نرفتن، آزادی وآزاگی واستقلال وحریت و وسط میدان بودن جوانان است واگر باشند انقلاب ما وسط میدان جهان خواهد بود.

عاشوراییان: جریان فرهنگی انقلاب اسلامی راستین در مجموعه فرهنگی عاشوراییان به چه معنی است وچه ویژگیهایی دارد؟

فرهنگ قرآنی واهل بیت (علیهم السلام) علاوه بر برخورداری از متد و روش زندگی ایرانی و نیز مهم ترین ویژگیها شامل: ۱- سادگی و بساطت ودوری از تجمل ۲- آشنایی با سبک زندگی ایرانی اسلامی و شهداء ۳- محوریت دانش وفضیلت ونه عوام زدگی ۴- تأکید بر نیروی خودی (ما می توانیم والقای فکر ما می توانیم) ۵- تأکید بر گذشته فرهنگی وهنری وادبی خودمان، مخصوصاَ در همدان و شهر لالجین ۶- جریان سازی تفکر مجاهدت معنوی و عمل انقلابی

عاشوراییان: وظیفه مجموعه فرهنگی عاشورایان به عنوان یک تشکل فعال برای نشر پیام های فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای جامعه امروز وآینده چیست؟

سالم سازی محیط، سالم سازی دل های جوانان، رقابت درست، رد نکردن همدیگر، بر اساس کدهای رهبری حرکت کردن، سوز وشور ودلدادگی ومهم تر از همه هنرمندانه عمل کردن.

عاشوراییان: روند حرکت این مجموعه از آغاز تا کنون چگونه بوده است؟

این مجموعه تشکلی فعال در حوزه فرهنگ حیات آفرین اهل بیت(علیهم السلام) است که مخاطبین اصلی آن نوجوانان و جوانان می باشد که با هویت اسلامی و برگرفته از آموزه های ناب شیعی، بصورت مردم نهاد و موثر و پویا، تلاش دارد تا زمینه ساز ایجاد فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه باشد.

دارای مهندسی فرهنگی، نقشه جامع عملیات تربیتی تشکیلاتی، سند راهبردی، ره نامه و مدل حرکت که در چشم انداز کوتاه مدت سه حرکت با عنوان های ابتدایی، میانی و نهایی که هر کدام به مدت ۵ سال تحت عنوان حرکت اول، دوم، سوم پیش بینی شده است، که هدف گذر از ۴ دوره اصلی و رسیدن به وضعیت ایده آل و مطلوب است؛ دوره استقرار، دوره تثبیت، دوره تحکیم و سازندگی، دوره کمال یابی که به حول و قوه ی الهی هم اکنون در سال اول حرکت دوم در دوره تحکیم و سازندگی هستیم.

عاشوراییان: با توجه به اینکه در سال اول حرکت دوم هستید، اولویت حرکت دوم برای جریان سازی وانعکاس پیام های فرهنگی ودیدگاههای انقلاب اسلامی در فضای حال و آینده چیست؟

با مشورت مشاوران و کارشناسان میهمان شورای سیاستگذاری و حضور در عرصه ی میدانی نگاه ما این است که در فضای امروز جامعه چیزی که کمبود آن حس شده است مهربانی است و مهربانی ریشه در خیلی از آسیب‌ها و جریانات دارد. اگر مهربانی در خانواده‌ها جاری شود جلوی یک سری از آسیب‌ها را خواهد گرفت. امام حسین (علیه السلام) به عنوان چهره مهربان همه چیز را فدای اسلام کرد و ایشان در عالی‌ترین درجه خود یکی از مهربانترین امامان ما هستند . در حرکت دوم بالعکس حرکت اول که برند جریان سازی تیغ زبان انتخاب شده بود، اینک برند موج الحسین(علیه السلام) جریان ساز پیام های فرهنگی ما خواهد بود، دلیل نامگذاری موج این است که به دنبال جریانی در شهر هستیم و این موجی است که می‌تواند به هر کجا برود و از هر جایی عبور کند. موج مهربانی موضوع سراسر کشور است.

عاشوراییان: استراتژی و دکترین مجموعه فرهنگی عاشوراییان برای جذب و اینکه جوانان خودشان به جریان فرهنگی انقلاب اسلامی علاقمند شوند چیست؟

مثل پیامبر عمل کنیم؛ «طبیبت دوار بطب» ، پیامبر خودشان به سراغ مردم می رفتند. ما ننشینیم تا مردم بیایند سراغ ما. درست عمل کنیم تا مردم و جوانان خودشان بیایند ودرست ارتباط پیدا کنیم و به گونه ای که جوانان به ما اعتماد کنند.و عامل دیگر عمل زده نبودن است.

به نظر شما دلیل توفیق بزرگ مجموعه چه بوده است؟

عاشورائیان مقبول عموم مردم وجوانان است به چهار دلیل ۱- الطاف اهل‌البیت(علیهم السلام) ۲- فعالیت بسیاری از افرادی که درحال حاضر نیستند و سالها برای شکوفایی این مجموعه زحمت کشیده‌اند. ۳- اخلاص فکری و عملی نیروهای مجموعه که به فرموده رهبرا نقلاب پاداش اخلاص در همین دنیاست. ۴- قرائت زیارت عاشورای صد لعن و صد سلام در پاتوق هفتگی شبهای عاشورایی.

به عنوان جمله ی پایانی اگر نکته ای قابل بیان است بفرمایید؟

سپاس و قدردانی از تمامی کسانی که در حرکت اول این مجموعه حقیقتاً و خالصانه ما را یاری نمودند.

سپاس و قدردانی از تمامی دوستانی که در حق این مجموعه کم لطفی ها نمودند و در عین حال منجر به فعالیت های بیش از پیش این مجموعه شدند.

واحد فرهنگی عاشوراییان لالجین، بهمن ماه ۱۳۹۴

دیدگاه شما