شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱ | شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱

باکلام استادسید مجتبی حسینی یمین

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

(بیشتر…)

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱ | شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز | شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز

با کلام حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیاز

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷ (بیشتر…)

دوره اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداء | هفته دوم | باحضور دکتر سیدمجتبی حسینی یمین

تاریخ : 01 آگوست 2016

نخستین دوره اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداء

ویژه خادمان و فعالان فرهنگی عاشوراییان

هفته دوم | چهارشنبه ۶  مرداد ماه ۹۵

باحضور دکتر سیدمجتبی حسینی یمین

متن سخنرانی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خلاصه سخنرانی استاد حسینی

موضوع سخنرانی: اثبات اصل ولایت‌فقیه ؛ دلیل تفاوت ولایت‌فقیه در قانون اساسی و شخص ولی‌فقیه

در رابطه با اصل ولایت‌فقیه چهار مبحث وجود دارد یک اثبات ولایت‌فقیه دو تشخیص شخص ولی‌فقیه سه اختیارات ولی‌فقیه چهار عزل ولی‌فقیه است

اثبات ولایت‌فقیه به دو صورت است یک عقلی دو نقلی. اثبات عقلی برای کسانی است که سررشته‌ای خاصی در دین ندارند استفاده می‌شود و اثبات نقلی برای کسانی است که سررشته‌ای‌ در دین‌دارند

اثبات عقلی دارای سه‌شاخه است یک جامعه نیاز به قانون دارد دو قانون‌گذار چه کسی باشد (قانون‌گذار خدا یا انسان باید باشد. درجایی آمده انسان نباید قانون‌گذار باشد چون اشکال پیشمیاید این اشکال نظری (اشکال نظری زمانی ایجاد می‌شود که یک شخصی ناقص‌العقل مانند انسان قانون‌گذاری می‌کند تمام انسان‌ها معتقد هستند که عقل انسان‌ها در هر دوره تاریخی رشد می‌کند پس ان قانون‌هایی که قبل‌ها گذاشته شد باعث بروز فساد در هر جامعه می‌شود) دو اشکال عملی است (اشکال عملی مانند نظریه فروید که در این نظریه فروید می‌گوید شهوت جنسی را آزاد بگذارید بعدها همین نظریه باعث فساد شد کم‌کم و یا به‌طور کامل معنی کلمه خانواده ویا مادر و همسر از بین می‌رود) اگر در جامعه انسان به‌جای خدا قانون بگذارد باعث بروز فساد یا به‌طور علمی اومانیسم می‌انجامد یعنی انسان‌خدایی (اگر بشر در سیاست به‌جای خدا بنشیند باعث سکولاریسم می‌شود در جامعه و امور فردی بنشیند لیبرالیسم و در و نتیجه اومانیسم باعث دمکراسی می‌شود) سه اجرای قانون (دولت یا شخصی که می‌خواهد حکم خدا رو در جامعه عملی کند باید مفسد نباشد (پیامبر. امامان و در صورت غیاب امامان شخص ولی‌فقیه و ولایت‌فقیه می‌باشد و معنی کامل فقیه اطلاع از قانون خدا و اجرای کردنان است)

ما در ایران دمکراسی نداریم بلکه مردم‌سالاری دینی هست یعنی اگر در یک مجلس شورای اسلامی تمام اعضا به یک قانون رأی مثبت دهند اگر شورای نگهبان ان را رد کند عملی نمی‌شود و رسالت شورای نگهان تدبیغ قوانین ما با قوانین اسلام است

در شیعه حکومت در زمان غیبت به سه صورت می‌تواند انجام شود یک حکومت ولایت‌فقیه (حکومت ایران نمونه بارز آن است) دو اصلاً در زمان غیبت نباید حکومتی باشد (به مثال انجمن حجتیه و فرقه ضاله شیرازی‌ها)

انجمن حجتیه و شیرازیه نه حکومت ایران را قبول دارند حکومت قبل انقلاب و می‌گویند (با توجه به حدیث امام معصوم که می‌گوید در زمان قبل قیام امام منصور ماهر حکومتی به پا شود تا طاغوت است. این حدیث معتبر است و جواب همین حدیث را امام حسین در قبل داده است که می‌گوید درود بر حکومت یمانی که انسان‌ها را به خدا دعوت می‌کند و همچنین با علم حدیث‌شناسی می‌توانیم این حدیث رو با توجه به زمان گفتن و حدیث‌هایی دراین‌باره رد کنم (چون امام صادق این حدیث رو گفتند درزمانی بود که بنی‌عباس و بنی‌امیه درحالی‌که می‌خواستند قدرت را در دست نگه‌دارند امام این حدیث را گفتند) تمام حکومت‌ها قبل امام عصر طاغوت هستند و باید بیزاری بجویم. و دراین‌باره بعد هر مراسمی کهمی گیرنده حضرت آقا را دشنام می‌دهند

فایل صوتی بیانات

کلاس اول | ولایت فقیه...(۱)

کلاس دوم | ولایت فقیه...(۲)

دیدگاه شما