شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱ | شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱

باکلام استادسید مجتبی حسینی یمین

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

(بیشتر…)

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱ | شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز | شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز

با کلام حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیاز

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷ (بیشتر…)

آنچه که طی ۵ سال ابتدائی این هیئت زیر پرچم حسین(علیه السلام) برما گذشت…

تاریخ : 13 فوریه 2016

آنچه که طی ۵ سال ابتدائی این هیئت زیر پرچم حسین(علیه السلام) برما گذشت…

البته زیر پرچم ارباب که بد نمی گذرد اما…

-دلها خسته بود و همه دنبال این بودند تا بهانه ای دست دلشان بدهند و دلهایشان حضرت ارباب را بهانه بگیرد پس شروع کردیم حرکتی را با عنوان محفل جوانان عاشورایی لالجین؛ هیأتی که کمی حالش با بقیه فرق می کرد؛ هیأتی پویا و نوین با انگیزه ایجاد تحول و تعالی. استدلال های زیادی جهت آغازش داشتیم  که از جمله اش اینکه: ۱) با یک وضعیت خوب و مطلوب فاصله زیادی داشتیم ۲) انتظارات حضرت آقا در خصوص تحقق رسالت و اهداف هیأت ها بطور کامل برآورده نشده بود ۳) تغییر و تحولات سریع محیطی وشاید اتفاقاتی که در پیرامون و همین جا زیر پوست شهر رخ می داد ۴ )انقلاب حرکت سریع، پر شتاب و روبه بالایی را در این سالها به خود گرفته بود واین مسئله هوشیاری و حرکت سریع مردم را نیز می طلبید از همین رو ضرورت پیشگامی عناصر فرهنگی مارا به برپایی این چنین محفلی وا داشت. پس دست به دامان حضرت ارباب شدیم ونتیجه حرف های به دوش مانده مان را برایش پهن کردیم و این حرکت ۵ ساله را بانام خودش کلید زدیم. ۵ سالی که در دو دوره خلاصه شد : ۱-دوره استقرار هیئت که مقصود شناساندن هیئت و اهدافش بود ۲-دوره تثبیت که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. همه میدانستیم شاید آنچه را که پیش خواهد آمد ؛میدیدیم سختی های پیش رو را و شاید مخالفت های این حرکت را . زیاد تهمت زدند؛ زیاد شخصیت هارا تخریب کردند زیاد مخالفت کردند و بر علیه مان شکایت ها کردند اما ما شکایت هایمان را که نه ، فقط دلتنگی هایمان را به محضرت خواهیم آورد یا حسین؛ تویی که شاید وسعت دریا ها پیش وسعت قلبت هیچ است برای شنیدن دلتنگی های تمام نوکرانت. در این ۵ سال دل به دلدادگی زینب دادیم و دست به دامان بی دست کربلا شدیم. روضه صبر رباب را خواندیم و صبورانه ایستادیم چراکه ما صبر و ایستادگی را از همین مکتب به یادگار گرفته بودیم و باید مقابله می کردیم. مقابله می کردیم تا استقرار پیدا کنیم و نهال های کوچک امیدمان جانِ جوانه زدن می گرفتند و چه شایسته بود که این ۵ سال را با تیغ زبان معرفی کنیم.پس برند این ۵ ساله را با نام تیغ زبان در شناسنامه مان ثبت کردیم . شناسنامه ای که ۵ سال خوشی و ناخوشی هایی به خود دیده است. از ذهن تک تک مان پاک نخواهد شد که مارا به دزدی متهم کردند، مایی که فقط کارمان شاید دزدیدن دلهای عاشق بود ونه چیز دیگر! خالصانه و با سربند یا حسین آمدیم اما هزاران مشکل و بر چسب دیگر به سرمان بستند. همه را که فراموش کنیم یادمان نخواهد رفت اسبابی که بساط عزای حسین بودند را هم از ما گرفتند حال دیگر ما ماندیم و یک پرچم؛ پرچمی که دو رویش هم نقش دلدادگی و شیدایی بود یکی یالثارات الحسین و روی دیگرش لبیک یا حسین و همین عَلَم شد عَلَم عشق ما که دلهای مارا دوباره عَلَم کرد . جایی را نداشتیم ولی حتما خدا زیر این آسمان پهناورش جایی بهتر را به جوانانی که بغض فرو خورده و چشمانی مواج از غصه های اربابشان دارند را اِفاضه خواهند نمود. همگی به دور پرچم یالثارات جمع شدیم و چنگ زدیم به تار و پود پرچمی که جنسش شاید از جنس سینه سوخته خودمان بود.

نیت ما خوب بود و بر نفس ما غلبه داشت پس با اخلاص تمام و دوباره از صِفر شروع کردیم و همین اخلاص  کار خودش را کرد . وهمین حوالی بود که پس از عروج سردار شهید همدانی شنیدم حضرت اقا در منزل ایشان و خطاب به خانواده اش فرموده بود:« اخلاص ایشان کار خودش را کرد.خدا اینجوریست ،جواب اخلاص را خودش می دهد.این مغناطیس که دلهارا می کشاند ناشی از اخلاص این مرد بود…» و حالا این مغناطیسی که عاشقان را به این محفل می کشاند ناشی از اخلاص این مجموعه بوده و هست.

حالا با تمام این اتفاقاتی که پشت سر گذاشته ایم افتخار موفقیت هایی که در این مجموعه کسب شده ؛سرافرازمان کرده. سربلندیم وقتی می بینیم جوانانی  از دل همین مجموعه که همیشه تحت همان پرچم یا لثارات بوده موفق به کسب :

– رتبه سوم جشنواره تحقیقاتی نیرو مسلح(سلمان فارسی)

– رتبه چهارم در چهاردهمین جشنواره خوارزمی جوان کشور

– رتبه سوم جشنواره تولید محتوای علمی،آموزشی در استان همدان

– رتبه سوم ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی در کشور

– کسب عنوان هیئت پویا و برتر در شهرستان

– کسب عنوان فعالان جبهه انقلاب اسلامی در مرکز توسعه  فعالیت های  فرهنگی و دینی کشور

– رتبه پنجم در شانزدهمین جشنواره خوارزمی کشور

-کسب رتبه ویژه در مسابقات برنامه نویسی و ایده پردازی موبی کد ۲۰۱۴ در دانشگاه امیر کبیر

– دبیر اجرایی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در بخش لالجین

– ساخت نخستین شبکه سلامت دنیا به نام اکسیر سبز  شده اند و علاوه بر کسب موفقیتهای بی شمار، محفل جوانان عاشورایی به موفقیت های بالاتری نیز رسیده از جمله آنها که از اهداف این هیئت نیز بوده:

– موفقیت در اجرای حرکت اول(۵ سال ابتدائی)

– تحول در ساختار هیئت و ایجاد مجموعه فرهنگی عاشورائیان

– نام گذاری هیأت جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام  از طرف شورای مرکزی رزمندگان استان

– انتخاب هیئت بعنوان هیئت محوری شهرستان در کشور

– نماینده قرارگاه اُستانی خاتم الأوصیاء در شهرستان بهار

– راه اندازی سایت تیغ زبان و …

– انعکاس برنامه های عاشوراییان در فضای مجازی از جمله سایت انصار کلیپ و سایت مبارز کلیپ و …

– و مهمتر از همه اینها که قوت قلبی شد برای اعضای این مجموعه الگو شدن در استان و چندین استان و شهر دیگر بود که خود جوابی بود برای تمامی صبورانه خون دل خوردن هایمان…!

به پشتوانه خیرین وهزاران نخبه ای که در میان جمع ما بود توانستیم ۱۸ بخش را در این مجموعه با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب و باز خوانی کتاب منشور فرهنگی در ساختار سه لایه ای مجموعه با عنوان های  الف) شورای سیاستگذاری، ب) قرارگاه مرکزی، ج) شورای اجرایی راه اندازی کنیم. از جمله ی آنها:  ۶ کانون با عنوان های:  (۱-کانون خیریه امام حسن مجتبی(علیه السلام)) ۲-کانون اندیشه مطهر ۳-کانون فرهنگی قرآن و عترت ۴- کانون علم و فناوری ۵-کانون خانواده ۶-کانون هنری)، ۲ هیئت با عنوان های:  (۱-هیأت جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام ۲- هیأت پیروان عترت ویژه خواهران) و همچنین ۶ واحد (۱- واحد روابط عمومی و سازماندهی ۲- واحد ورزشی ۳- واحد فرهنگی ۴- واحد تایید صلاحیت ۵- واحد پشتیبانی۶-واحد اداری و مالی). که به حمد الهی هرکدام جزو موفق ترین ها به شمار می آیند.و اینک با یاری خدا سال اول حرکت ۵ سال دوم را در حالی به پایان می بریم که به عنوان مجموعه ای موفق و پویا شناخته شده ایم و برند فعالیت ۵ ساله میانی را به نام موج الحسین(علیه السلام) قرار دادیم. چون مِهر حسین که وسط بیاید دلها به تپش می افتد و این همان سِرِّ مگوی کار حسین(علیه السلام) است.

در همین سال اول از حرکت دوم که همان دوره تحکیم و سازندگی است افتخاراتی نیز کسب کردیم که از جمله آن:

– ساخت فاز اول نخستین برنامه اندرویدی موج الحسین(علیه السلام)

-تکمیل سند راهبردی حرکت دوم عاشوراییان

– تأسیس آکادمی فوتبال در واحد ورزشی، قسمت باشگاه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی

– فعالیت قرآنی و فرهنگی در شهرلالجین و پنج روستای همجوار

– رونمایی از کتابی که مدتها بود انتظارش را می کشیدیم،کتابی که قهرمانش الگویمان شد،کتاب سیب سرخ سید…

و این شعر شاید معرف تمامی این سالها باشد:

دیدی که دوامِ شب کوتاه است؟

دیدی که سحر از پی شب در راه است؟

به قلم سرکار  خانم لیلا ارغوانی تابش، عضو گروه تحریریه

دیدگاه شما