شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱ | شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱

باکلام استادسید مجتبی حسینی یمین

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

(بیشتر…)

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱ | شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز | شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز

با کلام حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیاز

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷ (بیشتر…)

درگفتگو با حجت الإسلام والمسلمین پناهیان | رئیس جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان کل کشور

تاریخ : 13 فوریه 2016

درگفتگو با حجت الإسلام والمسلمین پناهیان

رئیس جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان کل کشور

۱۴ / بهمن /۱۳۹۴

حسینیه امام خمینی (ره)

 

اولویت های تشکل های فرهنگی نباید اولویت های اتاق فکر خودشان باشد، باید اولویت های رهبر انقلاب باشد. همانطورکه ما در حوزه نظامی نیاز به فرماندهی واحد داریم، قطعاً در یک نبرد فرهنگی هم ما نیاز به فرماندهی واحد داریم . حتما باید بر اساس اولویت های ولایت حرکت بکنند.

۱۴ / بهمن /۱۳۹۴

گروه فرهنگی موج الحسین(علیه السلام) واحد فرهنگی عاشوراییان به مناسبت دهه ی فجر ویاد آوری پیروزی انقلاب اسلامی در در حاشیه همایش حضور مجمع استانی خادمین هیأت های رزمندگان استان همدان مصاحبه ای با حجت الإسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان رئیس جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان کل کشور درباره ی مسئله فرهنگ و چالش های آن در سالهای پس از انقلاب گفت وگویی را ترتیب داد.

عاشوراییان: به نظر شما آیا انقلاب اسلامی به اهداف فرهنگی خود رسیده است؟

آن مقصدی که حضرت امام(ره) اعلام کردند برای انقلاب اسلامی که فرمودند: ((۲۲ بهمن سرآغاز حکومت الله بر سراسر جهان است)). یکی از اهداف میانی انقلاب اسلامی این بود که یک جریانی، یک بیداری، یک نهضت جهانی ایجاد بشود در مطالبه حق و ابطال باطل، این یکی از اهداف میانی بود که انقلاب ها و جنبش های جهانی را راه بیندازد که در بیان حضرت امام(ره) بود و این تحقق پیدا کرد. شما بیداری اسلامی را می بینید که مقاومت لیبی و عراق و سوریه و… همه از این ناحیه است. پس ما به برخی از اهدافمان مانند این هدف رسیده ایم. اما تحقق اصلی هدف انقلاب که حاکمیت احکام اسلامی و تغییر بنیادین فرهنگی جهان بشریت است، نه؛ ما داریم به سمت آن پیش می رویم که ان شاالله اگر مجاهدت بیشتر باشد زودتر خواهیم رسید.

عاشوراییان: پیام ها و دیدگاه های فرهنگی انقلاب اسلامی برای جامعه امروز و آینده چیست؟

الگوی نهضت ما حرکت امام حسین(علیه السلام) بود که حضرت فرمود: « من آمده ام امر به معروف و نهی از منکر کنم»؛ معروف چه بود؟  معروف این بود که کسی در مقابل حاکمیت امام باطل کُرنِش نکند و نپذیرد. معروف این قیام بود . منکر چه بود ؟  منکر این یود که بپذیرد کسی حاکمیت طاغوت را. در حال حاضر انقلاب اسلامی از بنیادین ترین عرصه های فرهنگی اش ، تحقق این معنا بود که مقام معظم رهبری(حفظه الله) یک جمله ای فرمودند: « کار فرهنگی یعنی تعمیق ایمان و باور» . اقامه آن معروف و نفی آن منکر فقط در صورت اقامه ایمان عمیق تحقق پیدا خواهد کرد.اما ما در این بین ضعف داریم، کاستی هایی داریم . ولی اگر توانستیم جامعه را برسانیم به یک بالنده مومنِ عمیق، دیگر بصیرت هم به دنبالش خواهد آمد و بعد از آن جنبش و حرکت هم به دنبالش پیدید خواهد آمد.

عاشوراییان: جریان فرهنگی انقلاب اسلامی راستین، به چه معنا است و چه ویژگی هایی دارد؟

جریان فرهنگی یعنی تغییر باور ها ، تغییر سبک زندگی ها، اندیشه ها، نگرش ها، تغییر حب و بغض ها . وقتی جامعه ای در طول زمان استیلای استکبار ضاعقه فکری اش ، ضاعقه قلبی اش ، ضاعقه نظری اش تغییر کرده ، باید اینها تغییر کند.وقتی جامعه توانست برسد به تغییر در سبک زندگی به طور کامل اسلامی ، توانست برسد به تغییر نگرش  به طور کامل اسلامی،  توانست برسد به تغییر باور ها و اعتقاد ها و… به اینجا اگر توانست برسد توانسته یک اصول اساسی انقلاب فرهنگی را تثبت کند وإلا نه.

عاشوراییان: وظیفه تشکل های فرهنگی برای نشر پیام های فرهنگی انقلاب اسلامی در فضای جامعه امروز و آینده چیست؟

تشکل های فرهنگی بیشتر از هرچیز به خودشان باید برسند، ما الان ضعف در درون داریم ، وقتی اتحاد رویه و برنامه در بیرون نیست، وقتی سستی و کم کاری وجود دارد اینها همه نشان دهنده این است که ضعف در درون است، باید تشکل ها اول به خودشان برسند یعنی ابتدا باید پایه را قوی کنند اگر پایه را قوی کردند آن وقت در میدان خدای متعال کمک می کند ، منویات رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) هم که هست. نکته دوم اولویت های تشکل های فرهنگی نباید اولویت های اتاق فکر خودشان باشد، باید اولویت های رهبر انقلاب باشد. همانطور که ما در حوزه نظامی نیاز به فرماندهی واحد داریم، قطعا در یک نبرد فرهنگی هم ما نیاز به فرماندهی واحد داریم . حتما باید بر اساس اولویت های ولایت حرکت بکنند. متأسفانه اگر ما موازی کاری می بینیم اگر ما آفات مختلفی در حوزه فرهنگ در بعضی جاها مانند عدم هم پوشانی ها و عدم تعاون و حتی فساد مالی و اخلاقی می بینیم علتش این است که اولویت ما اولویت ولایت نیست، وقتی اولویت ما اولویت ولایت نبود کار کردن فرهنگی ما برایمان قداست و معنویت نمی آورد بلکه برایمان بُعد می آورد. وإلا اگر این صورت بگیرد اگر اطاعت مثل زمان جنگ که همه یک فرمان را می بردند باشد و تحقق پیدا کند قطعاً جبهه فرهنگی ما خیلی جلوتر از اینی که الان هست خواهد بود.

عاشوراییان: نظر شما در مورد جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام چیست؟

 جوانان عاشورایی اسمشان بر روی آن هاست، عاشورایی . جوانان عاشورایی چه کسانی اند؟ حضرت قاسم(علیه السلام)  است، که شهادت را أحلی من العسل می بیند ، جوانان عاشورایی کیست؟ علی اکبر(علیه السلام) است . یعنی جوانان عاشورایی اولین چیزی که باید داشته باشند تعالی روح است. اتصالشان به خداست. وبعد از آن در عاشورا می بینیم اتصال حضرت قاسم، حضرت عبدالله، حضرت علی اکبر، حضرت عباس به ولایت را می بینیم. در راه رسیدن به این نقطه به این قله اتصال به ولایت بچه های عاشورایی و جوانان عاشورایی کشور باید در سه میدان فعالیت کنند: ۱) میدان اندیشه: اطلاعات و آگاهی شان را بالا ببرند ۲) میدان انگیزه: توسلات، توجهات، نیمه شب ها، ارادت قلبی، ایمان ۳) درمیدان عمل: آن میدان عملی که مقام معظم رهبری از نوجوانان و جوانان انقلابی سراغ دارد بچه های عاشورایی باید اول باشند، مثلاً در علم در جهاد در بینش سیاسی و… باید جوانان عاشورایی اول باشند.آنجا میدان عمل است میدان بُروز استعداد ها و توانایی هاست. که البته جوانان عاشورایی با توجه به جوان بودنشان هم انگیزه سرشار دارند و هم توان سرشار دارند، خودشان را که پیدا کنند این تکلیفشان را به راحتی می توانند انجام دهند.

دیدگاه شما