شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱ | شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

شب بیست و سوم رمضان ۱۴۴۱

باکلام استادسید مجتبی حسینی یمین

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹

(بیشتر…)

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

شب سوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۱ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱ | یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

شب دوم محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

یکشنبه ۱۰ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱ | شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

شب اول محرم الحرام ۱۴۴۱

باکلام استاد اصغر زارعی

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۹ شهریور ماه ۹۸

(بیشتر…)

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز | شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

عزای شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز

با کلام حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیاز

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

شنبه ۲۹ دی ماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۷ دیماه ۹۷

(بیشتر…)

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان | دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷

مراسم هفتگی بهشت عاشوراییان

بانفس کربلایی مصطفی میرزایی

دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷ (بیشتر…)

مصاحبه مدیر مجموعه فرهنگی عاشوراییان با روزنامه جوان…

تاریخ : 30 جولای 2015

متن مصاحبه کربلایی مصطفی میرزایی مدیر مجموعه فرهنگی عاشوراییان با روزنامه جوان…

.

.

.

.

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر مجموعه فرهنگی عاشواییان در گفت و گو با جوان همدان گفت:

اولویت کار های فرهنگی را از رهبری میگیریم.

“خیرین تمام هزینه های این مجموعه را پرداخت میکنند”

.

مصطفی میرزایی جوان خوش فکر انقلابی لالجین ۵سالی هست که همراه با جمعی جوانان این شهر به دنبال ایجاد یک مجموعه فرهنگی برای اجرای دستورات امامشان هستند. کاری که امروز پس از۵ سال برنامه ریزی وتلاش مداوم به ثمر نشسته وتوانسته فضای فرهمگی خوبی را در شهر لالجین ایجاد کند.

  • لطفا کمی در باره مجموعه فرهنگی وفعالیت هایی که در آن صورت میگیرد توضیحاتی را بفرمایید.

مجموعه ی ما تحت عنوان مجموعه فرهنگی عاشوراییان لالجین به صورت کاملاَ مذهبی وپوبا در سطح شهرستان شناخته شده است .این مجموعه در سال۸۹تحت عنوان محفل جوانان عاشورایی با نگاه هیئتی کار خود را آغاز کرد وبه مرور تبدیل به نوعی قرار گاه برای جوانان شد.در همین راستا دراوایل تاسیس،برنامه ای۵ ساله برای هیئت نوشته شد به طوری که با گذشت این مدت ماشاهد به وجود آمدن یک مجموعه ی فرهنگی باشیم.در این مسیر پبنج ساله اتفاقات خوبی من جمله ارتباط گرفتن با سایر مجموعه های فرهنگی قم،همدان،لالجین و… رخ داد تا جایی که توانستیم از این ارتباط ها تجربیات مفیدی به دست آوریم.

  • شما چه فعالیت هایی را انجام دادید که موجب جلب نظر مجموعه های فرهنگی دیگرشد؟

ما از دل هیئت گروه های مختلفی را میپرورانیم .در بین این گروه ها که شامل گروه های علمی،کتابخانی و موارد دیگر میباشد؛بحث کاروان های کربلا بسیار شاخص شد.همچنین ما از مازندران مادر شهیدی را دعوت کردیم که فرزندش لقب سردار۲۱را داشت وما این شهید را به عنوان شهید شاخص هیئت قرار دادیم.این ابتکار که خود رنگ وبوی جوان پسندی رانیز داشت،سبب استقبال زیادی از سوی مردم وهیئت های سایر استان ها شد.از طرفی ما در شب۲۲بهمن ماه برنامه ای نیز تحت عنوان شور انقلابی برگزار میکنیم ودر آن ماحصل یک سال فعالیت خودرا انعکاس می دهیم.طبیعتاَ در این برنامه از ابزار های مختلف وجذابی استفاده میکنیم و خدا را شکر گروه رسانه ای قوی ای داریم . خوشبختانه بعد از۲۲بهمن سال گذشته ما تبدیل به یک مجموعه فرهنگی با قریب به۱۰کانون ویک موسسه ورزشی شدیم.

  • هرکدام از این کانون ها چه فعالیت وعناوینی دارند؟

تمام اولویت های ما بر گرفته از منویات مقام معظم رهبری است. ما ابتدا به ساکن کتاب منشور فرهنگی که شامل سخنان رهبری درباره فرهنگ است را تهیه و مطالعه کرده ایم و براساس آن کانون های مختلفی را شکل دادیم. به طور مثال رهبری در جایی از ضرورت کتابخوانی گفته اند وما هم در این راستا کانون اندیشه مطهر را شکل دادیم تا دوستان اهل مطالعه وعلم در آنجا دورهم جمع شوند تا همزمان با کار مطالعاتی مقالاتی را نیز تهیه وبه بیرون عرضه نمایند.

کانون دیگر تحت عنوان علم و فناوری وجود دارد که مسئولیت آن بر عهده مهندس اسماعیلی از نخبگان کشوری است .این کانون از جذاب ترین کانون های ماست به نوعی که خود تبدیل به یک شبکه سلامت گردیده است.

  • شمادر کانون علم وفناوری به طور دقیق چه امکانات و فرصت هایی را برای مخاطبان فراهم کرده اید؟

حاج مصطفی زرین وفا که مکان فعلی مجموعه را در اختیار ما قرار داده است که دغدغه کار علمی را نیز داشت از این جهت پیشنهادی را در خصوص فعالیت در این زمینه به ما ارئه کرد.مادر این کانون با دو الی سه لب تاپ و بر اساس متدهای برنامه نویسی،برای جوانان و نوجوانان کلاس برگزار میکنیم به طوری که الان ۲۰نفربرنتمه نویس حرفه ای تربیت کرده ایم،بحث آزمایشگاه زبان را دنبال کردیم ویکی از موارد جذاب این کانون برگزاری صندلی داغ بود به طور مثال برادر حاج مصطفی زرین وفا که خلبان ارتش است،روزی مهمان ما بودند وبه سوالات علمی حضار پاسخ دادند.

  • برایمان از کانون های دیگر نیز بگویید:

کانون بعدی ما کانون خانواده ها بود که مقتبس از دغدغه امام خامنه ای درباره خانواده وزوج های جوان بود که پس از مشورت در شورای تصمیم گیری مجموعه،شروع به کار کرد.در این کانون سلسله همایش های راهبردی رسم محبت که درآن فقط زوج های جوان حضور پیدا میکنند،برگزار میشود،کارگاه های خانواده را در رابطه با موضوعات مختلف برگزار می کنیم که با استقبال زیادی مواجه شده است به گونه ای که خیلی از مردم در کارگاهی که با موضوع مضرات ماهواره برگزار شد،ماهواره خود را کنار گذاشتند.

کانون بعدی ،کانون قرآن وعترت است که مختص خانم ها است ودر چند روستا نیز نمایندگی دارد وبرنامه هایش دایر است.

کانون بعدی کانون هنر است. در آنجا آموزش های کارگردانی ومیکس وطراحی وتزئینات انجام میشود وبرای سایر کانون های مجموعه تربیت نیرو انجام میشود به گونه ای ما تا به خال برای تهیه فیلم فرهنگی،به بیرون پولی پرداخت نکرده ایم.

بخش بعدی هیئت است که برنامه شاخص آن زیارت عاشورای هفتگی،برگزاری عزاداری ها ومراسم مختلف ،برگزاری کاروان عطر سیب که درآن حدود۱۶۰نفر راهی کربلا میشوند،مراسم مدافعان حرم،بحث مجمع جهانی حضرت علی اصغر که مختص خانم هاست و…

بخش بعدی ما باشگاه فرهنگی ورزشی شهید شیرودی است وموفقیت هایی نیز در این باشگاه حاصل شده است ومجموعه های دیگر مانند کلاس های آموزش مداحی که فعال هستند.

طرح دیگری که مجموعه ما هر سال در ایام تابستان برگزار می کند طرح تابستانی «مثل چمران» است.در این طرح هر سال یکی از دبیرستان های شهر انتخاب می شود و دانش آموزان پسر از مدرسه های مختلف هرروز به این دبیرستان می آیند.ما دراین دوره کلاس ها وکارگاه های متنوع تربیتی،عقیدتی،ورزشی و تفریحی داریم.هدف از این دوره این است که ما دانش آموزانی مثل شهیدچمران تربیت کنیم.

  • منابع مالی مجموعه از کجا تامین میشود؟

ما اعتقادی که در کار فرهنگی داریم این است که نباید منتظر آمدن پول باشیم!مجموعه ما کاملا با کمک های مردمی اداره می شود.حتی مجموعه های ی مانند خاتم الاوصیاء،سپاه،سازمان تبلیغات و…نیز کمک مالی چندانی به ما نکرده اند وخوشبختانه تا به این جای کار تمام هزینه ها توسط خیرین لالجینی تامین شده است.

ما در این راه طرح خوشه داریم به طوری که در این طرح صندوق هایی در مغازه ها قرار می گیرد وهزینه های آن صرف کمک به مجموعه می شود.در این ایام خاص به سراغ خیرین می رویم،عده ای از مردم پول می دهند ،خیلی ها برای برنامه هایی چون کاروان عطر سیب پول اضافی پرداخت می کنند.مجموعه خیریه امام حسن مجتبی(ع)که هزینه های جمع آوری شده در آن صرف ساخت وساز ووام به افراد بی بضاعت میشود وبسیاری موارد دیگر.

  • در مسائل اجتماعی مانند امر به معروف مسئولین و… چه فعالیت هایی را انجام داده اید؟

ازابتدا تاسیس هیئت به دنبال ایجاد یک قرار گاه معنوی برای جوانان بودیم لذا برنامه ای۵ ساله برای هیبت نوشته شد به طوری که با گذشت این مدت ما شاهد به وجود آمدن بک مجوعه فرهنگی باشیم.

ما به چالش کشیدن مسئولین را در مجموعه زیاد داریم.به نحوی که هر شش ماه یک بار یکی از مسئولین شورا در مجموعه حاضر میشود و به سوالات ما پاسخ میدهد.در این جلسات پیشنهاد هایی چون ساخت بیمارستان و مجتمع فرهنگی ،آوردن ساختمان شورا به داخل شهر و…را به شهرداری دادیم وخیلی از آنها نیز اجرایی شد.

  • باتوجه به این که لالجین شهر توریستی است،آیا شما در این زمینه کاری انجام داده اید؟

باتوجه به اینکه ما آشنایی خوبی با کسبه لالجین داریم،هرگاه که از طریق توریست های خارجی مجسمه های نیمه عریان وارد شهر شد؛ما وارد شدیم وکسبه را مطلع کردیم .همچنین در عرضه فرهنگ ایرانی نیز به توریست ها نیز،ما همواره خیمه های فرهنگی را کنار بازار برپا میکنیم اما در مجموع در این عرصه فعالیت چندانی نداشتیم.

  • فعالیت شما برای آینده چیست؟

ماتحت عنوان برنامه دوم،برای ۵سال دیگر مجموعه هم برنامه ریزی کرده ایم .که در این برنامه برای اعضا طرح بصیرت افزایی دیده شده است،طرح تشکیل گردان۲۰۰نفره ازبین نوجوانان،همسان سازی وپرورش نیروی انسانی وادامه دادن روند های قبل.

  • درپایان اگر نکته ای هست بفرمایید:

موسسات فرهنگی باید سه محور را در کار های خودمد نظر داشته باشند.آشنایی با مبانی دینی،،آشنایی با منویات رهبری وآشنایی با نظام سلطه و کار های نظام سلطه.ما همواره در برنامه های خود این سه محور را دیدیم وهیچ جا بر اساس نظر خود عمل نکردیم .انسان هایی که در کار فرهنگی شرکت میکنند باید توانمند باشند تا فرهنگی را که به تعبیر رهبری مانند هوا میباشد را به درستی به جامعه تزریق کنند.

دیدگاه شما